zaterdag 18 september 2010

Pinksternakel aka pastinaak

Ik heb op mijn moestuin dit voorjaar pastinaak gezaaid. Het behoort tot de groep zogenaamde vergeten groenten. Maar ik zie zoiets liggen in de winkel, koop het en kijk eens wat er allemaal mee kan. Naturlijk google ik 'pastinaak' en vele recepten komen dan tevoorschijn. Zelf een beetje creatief zijn met de pastinaak, is natuurlijk het leukste. Daarom vandaag maar eens pastinaak gegrild in de oven, samen met rode ui, courgette, knoflook (ook uit eigen tuin) paprika, bleekselderij, cherry tomaatjes en verse rozemarijn en olie. Daarna de gegrilde groenten samenvoegen met volkoren penne en geitenkaas en dan nog even de oven in voor een krokant laagje. Lekker!

Maar ik heb nu maar één pastinaak gebruikt, en ik heb wel twintig pastinaken op mijn tuintje staan. Misschien een beetje veel, maar wel genoeg om te experimenteren en zeker genoeg om dit recept, pastinaak crèmesoep, of deze, pastinaak wortelsoep, eens te maken. Voordeel van pastinaak is dat je ze in de grond kan laten zitten totdat je ze wilt gebruiken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten